maandag 26 augustus 2013

DAGBOEK VAN EEN LANDJONKER

Inmiddels verschenen. Zie HIER.
***
Aankondiging
Binnen twee maanden verschijnt bij Uitgeverij Atlas Contact Dagboek van een Landjonker van Benno Barnard.
'Dit dagboek bestaat uit impressies, reisverslagen, sentimenten, ergernissen en ideeën die ik in de loop van vijf jaar heb genoteerd. Vaak over dezelfde onderwerpen: in de stal bij mijn boerderij stonden mijn stokpaarden trouw te wachten tot ik ze weer eens besteeg.
Ik woon op de taalgrens, de grens tussen Noord- en Zuid-Europa, niet ver van Brussel. Daar groeien mijn kinderen op en ben ik de zoon van mijn vader; daar bemin ik mijn vrouw, lees ik mijn boeken, tel ik mijn dagen, kijk ik uit over mijn erf, dat ik op dagen vol zoete ironie mijn landgoed noem... En als ik daar niet ben, reis ik rond, vooral in Engeland.
Een dagboek? Misschien wel een roman in de vorm van een dagboek. Er zijn de nodige hoofdpersonages; ik ben slechts de verteller.' - Benno Barnard

Paperback 320 blz., ISBN 9789045025209, oktober 2013